英語学習の記録ブログ

英語に無縁だった私が51才から始めた英語初心者の英語学習記録ブログ

オンライン英会話を利用して自由気ままに英語の勉強中

現在はネイティブ講師のレッスンを継続。英検とTOEICでレベルチェックしながら学習のモチベ維持ING。

topics lessonでした / Topic-Time

いつも通りのトピックスレッスンでした。前回はお話しすることもあまりなくという状況だったので楽しさ倍増でした!いえーい。

レッスン最後に英検のことを聞かれました。前回ライティングを見てもらったせいだと思いますが、Nancy先生が気にかけてくださったようでした。勉強が全然進まないけどがんばります><できる限りの範囲でですけど。

Hi-Five

ネズミよりも小さいもの5つ:でてきたSnowflakesと言う言葉が美味しそうと思いましたがこれは「雪片、ひとひらのゆき」フレークと言う言葉だけでウマソうです。

涙がでる5つ:Books、Movies、Onions、When I am angry with my boss、When I don’t understand my sons’ thoughts でした。

 

Topic

How are your Chinese lessons going? = What do you think about your Chinese classes?

My Chinese classes are very difficult because I have never studied Chinese before. First, the pronunciation is very difficult for me. The rhythm is difficult too. This year I will take Chinese lessons twice a month. The lessons are about 50 minutes and are one on one with my teacher.

New Year’s resolutions

  • Resolve
  • Hopes, dreams, desires, wishes

Many people make resolutions about keeping healthy.
他の言い換えとして...staying fit.....keeping in shape.

People also make resolutions about keeping good relationships with family. Another popular New Year’s resolution is about happiness.

Micro resolutions = Small resolutions = 願いが叶うことが可能な範囲のものを言うらしい。

 

Topic-Time (スカイプでネイティブ講師英会話教室) 最近講師がすこし増えました。といっても他のスクールからすれば少ないんですが。コンパクトさがオススメです。

https://www.topic-time.jp/assets/images/ttlogo150-122x122.png https://www.topic-time.jp/